"Építési napló", Ferenciek tere I. - 2013. január 13.
2013.01.15. 00:02
A Jégbüfé előtt már felszedték a járdaszegélyt.
Pár hete elkezdődött a Ferenciek tere felújítása. Természetesen a bontási munkákkal, amik a jelen esetben igen látványosak: nem csupán a burkolatokat és a közműveket cserélik ki, de elbontják az Y-aluljáró masszív beton pofafalait is. "Építési napló" 2013 januárjából.
Az aluljáró lezárt kijárata. A kibontott közmű mellett jól látszik a szigetelésvédő fal.
Az Y-aluljáró Petőfi utcai ága feletti rész, előtérben az egykori óra maradványaival...
A Petőfi utcai rámpa utolsó napjai...
A templom előtt már jobban előrehaladtak a bontással.
Gondosan összegyűjtött póznák és korlátelemek.
Itt még változatlannak tűnik a helyzet, leszámítva, hogy itt alakították ki a felvonulási területet.
Erről az oldalról látszik igazán, hogy mennyire előrehaladtak az aluljáró pofafalának bontásával.
Természetesen nem a projekt keretében, de felállványozták a Cziráky-házat. Remélhetőleg nem rózsaszínre festik, mint az Astoriával szembeni bérpalotát.
A királyi bérház előtt is felbontották a járdaszegélyt.
Látogatóközpont a tér és a Duna utca sarkán.
A Március 15-e tér déli része is feltűnően kihalt: itt is elkezdték a közművek cseréjét.
A szomszédos Kéményseprő utcán már fokozottabb a helyzet...
... ahogy a Molnár utcában is.
A hídról látszik, hogy a téren is elkezdődtek a bontási munkák, és kivágták a rézsűbe benőtt gyomfákat is.
Az elveszett járdaszegélyek!
A Kígyó utcában még nem kezdték meg a munkákat.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Bezzegberuházás a Bajcsy-Zsilinszky úton 2013.01.15. 16:42:49
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Remélem ez a tér felújítás meghozza a befektetők kedvét a felújításra.
A Cziráky-palota (korábban Nemzeti Casino) a Kossuth Lajos utca 5. szám alatt volt található. A háborúban megsérült, aztán lebontották helyére szocialsta modernizmus stílusában egy irodaház épült (Hungarotex székház). Aztán ezt szerencsére átalakították, ma Uniqua-plaza, vagy micsoda.
egykor.hu/budapest-v--kerulet/cziraky-palota-nemzeti-casino-hungarotex-szekhaz-bellevue-uniqa-plaza/3487
gróf Cziráky Antal bérpalota 1895 V. Ferenciek tere 9.
bfl.archivportal.hu/index.php?action=registrum®istrum_action=show_fond&fond_id=4892
Bár az a mai számozás szerint a templom, ez az az épület.
A mi Budapestünk "Fel a fejjel" kötetében is írnak róla. A család építette bérházként, de ők is itt laktak.
Remélem 3-5 év alatt a fontosabb homlokzatok is megújulnak, bár tudom hogy ez is milliárdos összegre rúg.
Egyébként a Duna utcával, és az MKB bank előtti szakasszal mi van? Marad az a régi burkolat? Milyen színű lesz az új világítás, marad a sárga köd?
Tudtom valamit arról, hogy még ebben a ciklusban megújul a Váci utca és a Vörösmarty tér is?
buda-pest kozott ez az utvonal igen nagy forgalmat visz, es aki erre jar annak a megkerulo korgyuru (ami van is meg nincs is) nem opcio. talan eloszor egy atfogo tomegkozlekedes korszerusitesre lenne szukseg, aztan 1-2 duna alatti alagutra, gyalogos hidra ... es miutan ez az utvonal kivaltodott, illetve a belvarosi/varosi forgalom atterelodott a tomegkozlekedesre, biciklire akkor lehetne szerintem ennek igy nekiesni.
a varos sok szempontbol elhetetlen, de szerintem ez a lokalisan jol kinezo koncepcio oriasi gubancot fog okozni a varos eleteben es kozlekedeseben. elkepzelni nem tudom hogy a hegyalja utrol lejovo es becsatlakozo forgalommal mi lesz ha itt lecsokken az ateresztokepesseg.
hosszu tavon persze ez a megoldas, tovabb folytatva a keletiig a programot, de ma ennek en sok ertelmet nem latom.
szoval nem olyan egyszeru menet ez a kvazi hidlezaras. attol nem lesz elhetobb a kornyek hogy folyamatos allo kocsisor lesz.
de majd meglatjuk.
mindenesetre a penzt talan inkabb a tomegkozlekedes fejlesztesebe kellene tolni mint ezekbe a patyomkin projektekbe.
persze a csucs pazarlas nem ez, hanem pl. a becsi ut kolosy teri gyalogoszona, ahol hihetetlenul alacsony szinvonalu a felujitas, a burkolatokat abszolut szakkepzetlenul es nagy hozzanemertessel sikerult lerakni.
nincs meg egy varos ahol ennyi teljesen felesleges diszburkolat lenne mint budapesten. zurichben pl. nincs 20 meter diszburkolat az egesz varosban, megis europa egyik legszinvonalasabb helye.
magam reszerol a parkolasi karokat szuntetnem meg, meg a legvezetekeket a diszburkolatozas helyett.
ad1:Rosszul tudod, marad a 2x2 autósáv, plusz a 2x1 tömegközlekedés sáv.
ad2:Ezt a pénzt nem lehet tömegközlekedésre költeni mert - ha jól tudom - ezt a pénzt erre adja az Unió. Vagy elköltjük ilyenekre (közterület rehabilitációra), vagy bent ragad.
Amúgy pedig elég komoly összegek folytak el az elmúlt 10 évben infra fejlesztésre, más kérdés hogy értelmetlenül. A völgyhídból, pár tolnai alagútból, és néhány felesleges metrómegállóból érezhetően javítani lehetett volna Budapest közlekedésén - nem tették. Viszont ez nem az ötödik kerület felelőssége...
Egyébként én nem nevezném Patyomkin projectnek azt, hogy 2013-ban aprópénzből (mert apró ez a pár milliárd) lecserélik Budapest szívében a 70-es évek mára már ócskává nemesült, megfakult díszleteit. Ezekre költeni kell...
A március 15. téri buszdepó meg lehet rém kényelmes volt az utazási irodáknak, és munkatársainak, de egy iszonyat igénytelen valami volt minden más szempontból. Arról nem is beszélve, hogy szó szerint bővül a parkolási lehetőség a környéken az új rendszerben.
videken jol mutat a bicikli es rajta a zsak krumpli, stb, de a Csarnoknal kicsit furcsa, nem szoltak meg neked???
Szóval ezt a kifogást nem tudom nagyon komolyan venni.
"ezt a pénzt erre adja az Unió. "
- Arra adja, amire kéred. Ha erre kéred, erre kell költeni.
"Hogyan?"
Az Irányin, és magán a Ferencieken is. Kicsit nézz utána a terveknek.
Az Unió nem arra adja a pénzt, hogy átépítsd a teret. Te vállalod, hogy abból a pénzből a teret fogod átépíteni.
Parkolás ügyben a látványterveken eddig egyedül a híd alatti parkolót láttam.