Ferenciek2013jan 038.jpgA Jégbüfé előtt már felszedték a járdaszegélyt.

Pár hete elkezdődött a Ferenciek tere felújítása. Természetesen a bontási munkákkal, amik a jelen esetben igen látványosak: nem csupán a burkolatokat és a közműveket cserélik ki, de elbontják az Y-aluljáró masszív beton pofafalait is. "Építési napló" 2013 januárjából.

Ferenciek2013jan 046.jpgAz aluljáró lezárt kijárata. A kibontott közmű mellett jól látszik a szigetelésvédő fal.

Ferenciek2013jan 043.jpgAz Y-aluljáró Petőfi utcai ága feletti rész, előtérben az egykori óra maradványaival...

Ferenciek2013jan 042.jpgA Petőfi utcai rámpa utolsó napjai...

Ferenciek2013jan 005.jpgA templom előtt már jobban előrehaladtak a bontással.

Ferenciek2013jan 007.jpgGondosan összegyűjtött póznák és korlátelemek.

Ferenciek2013jan 008.jpgItt még változatlannak tűnik a helyzet, leszámítva, hogy itt alakították ki a felvonulási területet.

Ferenciek2013jan 011.jpg

Erről az oldalról látszik igazán, hogy mennyire előrehaladtak az aluljáró pofafalának bontásával.

Ferenciek2013jan 013.jpgTermészetesen nem a projekt keretében, de felállványozták a Cziráky-házat. Remélhetőleg nem rózsaszínre festik, mint az Astoriával szembeni bérpalotát.

Ferenciek2013jan 014.jpgA királyi bérház előtt is felbontották a járdaszegélyt.

Ferenciek2013jan 015.jpgLátogatóközpont a tér és a Duna utca sarkán.

Ferenciek2013jan 016.jpgA Március 15-e tér déli része is feltűnően kihalt: itt is elkezdték a közművek cseréjét.

Ferenciek2013jan 018.jpgA szomszédos Kéményseprő utcán már fokozottabb a helyzet...

Ferenciek2013jan 022.jpg... ahogy a Molnár utcában is.

Ferenciek2013jan 029.jpgA hídról látszik, hogy a téren is elkezdődtek a bontási munkák, és kivágták a rézsűbe benőtt gyomfákat is.

Ferenciek2013jan 033.jpgAz elveszett járdaszegélyek!

Ferenciek2013jan 035.jpgA Kígyó utcában még nem kezdték meg a munkákat.

A bejegyzés trackback címe:

http://taj-kert.blog.hu/api/trackback/id/tr85018902

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bezzegberuházás a Bajcsy-Zsilinszky úton 2013.01.15. 16:42:49

Már két emelet mély gödör tátong a volt Zrínyi Nyomda aljában, de a markoló még mindig dolgozik, a teherautók sorban hordják ki a törmeléket, a földet az épület aljából. Ha egyáltalán épületnek lehet ezt nevezni, hiszen csak a homlokzat áll: kívülről m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Hajrá! Ha a környező bérpalotákat, a Klotild és Párizsi udvart is felújítják, akkor ez a terület és városrész nagyon komoly színvonalat fog képviselni.
Remélem ez a tér felújítás meghozza a befektetők kedvét a felújításra.
Biztos, hogy a képen a Cziráky-ház van?
A Cziráky-palota (korábban Nemzeti Casino) a Kossuth Lajos utca 5. szám alatt volt található. A háborúban megsérült, aztán lebontották helyére szocialsta modernizmus stílusában egy irodaház épült (Hungarotex székház). Aztán ezt szerencsére átalakították, ma Uniqua-plaza, vagy micsoda.

egykor.hu/budapest-v--kerulet/cziraky-palota-nemzeti-casino-hungarotex-szekhaz-bellevue-uniqa-plaza/3487
@SontPent: igen,
gróf Cziráky Antal bérpalota 1895 V. Ferenciek tere 9.
bfl.archivportal.hu/index.php?action=registrum&registrum_action=show_fond&fond_id=4892
Bár az a mai számozás szerint a templom, ez az az épület.
A mi Budapestünk "Fel a fejjel" kötetében is írnak róla. A család építette bérházként, de ők is itt laktak.
Jó képek:)

Remélem 3-5 év alatt a fontosabb homlokzatok is megújulnak, bár tudom hogy ez is milliárdos összegre rúg.

Egyébként a Duna utcával, és az MKB bank előtti szakasszal mi van? Marad az a régi burkolat? Milyen színű lesz az új világítás, marad a sárga köd?

Tudtom valamit arról, hogy még ebben a ciklusban megújul a Váci utca és a Vörösmarty tér is?
@aesculus: Ja, így oké. Csak a Kossuth Lajos 5. szám alatt álló egykori Nemzeti Casino is Cziráky építette, így az is Cziráky palto néven volt ismert. Lásd fent.
na, hogy negativ komment is legyen szerintem nagyon nem ezzel es igy kellene foglalkozni. valo igaz, hogy a kossuth lajos utca rakoczi ut viszonylatbol anno igen nagy hiba volt varosi autopalyat csinalni egy tulmeretezett kapacitasu erzsebet hiddal, de ma ez van ez a realitas.

buda-pest kozott ez az utvonal igen nagy forgalmat visz, es aki erre jar annak a megkerulo korgyuru (ami van is meg nincs is) nem opcio. talan eloszor egy atfogo tomegkozlekedes korszerusitesre lenne szukseg, aztan 1-2 duna alatti alagutra, gyalogos hidra ... es miutan ez az utvonal kivaltodott, illetve a belvarosi/varosi forgalom atterelodott a tomegkozlekedesre, biciklire akkor lehetne szerintem ennek igy nekiesni.

a varos sok szempontbol elhetetlen, de szerintem ez a lokalisan jol kinezo koncepcio oriasi gubancot fog okozni a varos eleteben es kozlekedeseben. elkepzelni nem tudom hogy a hegyalja utrol lejovo es becsatlakozo forgalommal mi lesz ha itt lecsokken az ateresztokepesseg.

hosszu tavon persze ez a megoldas, tovabb folytatva a keletiig a programot, de ma ennek en sok ertelmet nem latom.
@altimus: Semmi nem lesz. Eddig is 3 lámpa volt az Astoriáig
A járdaszegélyek miatt Ráday Mihály is felemelte a szavát már évekkel ezelőtt. zek közel egyidősek Budapest burkolt útjaival, mivel gránitból vannak, rendkívül kopásállóak. Jó lenne őket visszaforgatni valahogy...
@altimus: Ez épp fordítva működik. Amennyi kapacitást adsz az autóknak, azok kitöltik a rendelkezésre álló teret, mint a gázok. Olyan nem létezik, hogy "először kiváltjuk", csak plusz forgalmat vonzol a megnövekedett kapacitásokra. Éppen így alakult ki a Kossuth-Rákóczi úti autópálya, amit ma már sokan természetesnek gondolnak.
@Gera: szerintem meg csak egy lampa volt eddig az astoriaig, viszont most a 2x2 sav + 1x1 buszsav helyett ha jol tudom 1-1 auto es buszsav lesz mindket iranyban.
@OkoskaTo:rp: igen ez vilagos. viszont az is vilagos, hogy jelenleg az erzsebet hidnak se a szabadsag, se a lanchid nem alternativaja (nem is lehet az.) delebbre a petofi hid azert nem kis tavolsag, eszakra szerintem a margit hid forgalma nem nagyon novelheto, az arpad hid meg baromi messze van.

szoval nem olyan egyszeru menet ez a kvazi hidlezaras. attol nem lesz elhetobb a kornyek hogy folyamatos allo kocsisor lesz.

de majd meglatjuk.

mindenesetre a penzt talan inkabb a tomegkozlekedes fejlesztesebe kellene tolni mint ezekbe a patyomkin projektekbe.

persze a csucs pazarlas nem ez, hanem pl. a becsi ut kolosy teri gyalogoszona, ahol hihetetlenul alacsony szinvonalu a felujitas, a burkolatokat abszolut szakkepzetlenul es nagy hozzanemertessel sikerult lerakni.

nincs meg egy varos ahol ennyi teljesen felesleges diszburkolat lenne mint budapesten. zurichben pl. nincs 20 meter diszburkolat az egesz varosban, megis europa egyik legszinvonalasabb helye.

magam reszerol a parkolasi karokat szuntetnem meg, meg a legvezetekeket a diszburkolatozas helyett.
@altimus: Három lámpa van az Astoriával együtt és a Kiskörút egy nagy forgalmú út. Az Astoria fogja meg a forgalmat, tökmindegy, ha eléteszünk pár nagyobb áteresztésű lámpát. A sávok meg megmaradnak.
@altimus: Milyen légvezetékeket, a villamosokét? Százmilliárdos nagyságrendű beruházás lenne tök feleslegesen.
@altimus: Legnagyobb jóindulattal mondom, hogy kicsit tájékozódj mielőtt írsz:)

ad1:Rosszul tudod, marad a 2x2 autósáv, plusz a 2x1 tömegközlekedés sáv.

ad2:Ezt a pénzt nem lehet tömegközlekedésre költeni mert - ha jól tudom - ezt a pénzt erre adja az Unió. Vagy elköltjük ilyenekre (közterület rehabilitációra), vagy bent ragad.

Amúgy pedig elég komoly összegek folytak el az elmúlt 10 évben infra fejlesztésre, más kérdés hogy értelmetlenül. A völgyhídból, pár tolnai alagútból, és néhány felesleges metrómegállóból érezhetően javítani lehetett volna Budapest közlekedésén - nem tették. Viszont ez nem az ötödik kerület felelőssége...

Egyébként én nem nevezném Patyomkin projectnek azt, hogy 2013-ban aprópénzből (mert apró ez a pár milliárd) lecserélik Budapest szívében a 70-es évek mára már ócskává nemesült, megfakult díszleteit. Ezekre költeni kell...
Reménykedjünk benne, h jobb minőségű lesz a kivitelezés és az anyagok minősége is jobb lesz mint pl a Kálvin téren és környékén...
@lonsdaleruha.5mp.eu: Minden évben illene egy ekkora városrészt minimum ilyen minőségben kipofozni...
@lonsdaleruha.5mp.eu: Minden évben illene egy ekkora városrészt minimum ilyen minőségben kipofozni...
@Dixi.: Szerintem a minőséggel a Kálvinon sincs gond, annál inkább a stíluskavalkáddal. Vagy mire gondolsz a Kálvin környékével?
Én M0-át szeretnék,Biatorbágy és Budakalász között.
Megdöbbentő ez a vandalizmus. A hatóságok mit tesznek ellene? Ha jól értem itt valaki meglévő infrastruktúrát rombol le...
Ez is, mint minden, csak a pénz lenyúlásról szól. Bp. egyik legjobban kihasznált "turistabusz" parkolóját szüntetik meg, alternatíva nélkül (Márc. 15. tér)A nagycsarnokot már nem lehet megközelíteni, sem autóval, sem turista busszal, ki fog ott vásárolni a néhány "banyatankos" villamosozó mamin kívül. Hogy Én nem cipelek semmit sem, ha nem lehet ott parkolni, az tuti. De qva szép lett a parkolók helyén létrehozott park. Csak semmi értelme, majd megyek a multikhoz. Ott van INGYENES parkolás. Ezzel megvédjük a magyar termelőket, ha nem tudunk náluk vásárolni, még ha szeretnénk sem.
@balkon-úr: Hát, lehet hogy egy Tescóban több magyar termék van mint a Vásárcsarnokban, talán nem is baj ha az ecceri magyar inkább ott vásárol:)

A március 15. téri buszdepó meg lehet rém kényelmes volt az utazási irodáknak, és munkatársainak, de egy iszonyat igénytelen valami volt minden más szempontból. Arról nem is beszélve, hogy szó szerint bővül a parkolási lehetőség a környéken az új rendszerben.
@balkon-úr: hát mondjuk én szoktam a nagycsarnokban vásárolni, és elég messze vagyok a banyatankos, villamosozó mamiktól. viszont biciklivel járok. igen, télen is. igen, a bevásárolt dolgokat is a biciklin "cipelem". és igen, szerintem is szép lett a park. azt meg leszarom, hol mennyiért lehet parkolni.
@balkon-úr: Sajnos ugy szar az egesz atalakitas ahogy van.....BP egyik legszebb reszet b@sszak el...
@vasziljevics:
videken jol mutat a bicikli es rajta a zsak krumpli, stb, de a Csarnoknal kicsit furcsa, nem szoltak meg neked???
@kovacs55: neked a mostani (volt) ótvar jobban tetszik, az volt a szebb?
@metropolis.: A mostani legalább kész van. Akármilyen szép is egy terv, az attól csak terv. A következő Baross-tér is lehet az egész projektből (amiről egy régi műsor címe jut eszembe: Unokáink sem fogják látni).
@JMC: A Budapest Szíve program eddig három óriási beruházása (Fő utca, Károly körút, és a Március 15. tér északi része) mind kész volt időre, vagy max pár hetes csúszással.

Szóval ezt a kifogást nem tudom nagyon komolyan venni.
@kovacs55: szatyor+csomagtartó. nyílván nem fél disznót szoktam venni. meg nem is annyit, amennyi cuccal a népek telerakják a bevásárló kocsikat a hiperben.
2013-ra sikerült embermentessé tenni a régi belvárost
Sok nagyon okos hozzászólást olvashattunk.
@OkoskaTo:rp: bakker, inkább ne írtál volna semmit........
Remélhetőleg nem olyan trágya lesz a burkolat mint a körtéren.
@metropolis.:

"ezt a pénzt erre adja az Unió. "

- Arra adja, amire kéred. Ha erre kéred, erre kell költeni.
@metropolis.:

"szó szerint bővül a parkolási lehetőség a környéken az új rendszerben."

- Hogyan?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az Unió nem egy nagy kupac pénzt ad, hogy költsd el ahogy akarod...előre fel vannak címkézve, aztán amennyit le tudsz hívni annyi jut.

"Hogyan?"

Az Irányin, és magán a Ferencieken is. Kicsit nézz utána a terveknek.
@metropolis.:

Az Unió nem arra adja a pénzt, hogy átépítsd a teret. Te vállalod, hogy abból a pénzből a teret fogod átépíteni.

Parkolás ügyben a látványterveken eddig egyedül a híd alatti parkolót láttam.