A München belvárosát elkerülő gyorsforgalmi út...feletti Brudermühlenstraße...

 

... és az utca alatt haladó Brudermühlentunnel kijárata.

A korábbi, budapesti "autópályává alakított sugárutakról" szóló posztokból (is) egyértelműen kiderült, hogy a belvároson átmenő hatalmas átmenő forgalom "nem menő". Sőt, többek között az egyik oka a Budapest belső kerülteiben uralkodó áldatlan állapotoknak. Azokban a városokban, ahol kiterjedt sétálóutca-rendszereket alakítottak ki a belső kerületekben (divatos szóval "autómentesítették" a belvárost, ami azért nem teljesen igaz), ott gondoskodtak elkerülő utakról. Természetesen így történt Münchenben is.

Münchenben van Európa egyik legnagyobb sétálóutca-hálózata, a főpályaudvartól a főtérig úgy lehet eljutni gyalog, hogy csupán két zebrán kell átkelni. A hálózat természetesen nem csak ebből a tengelyből áll, arra merőlegesen is sétálóutcák indulnak. A városban alig van pláza, így a helyiek "kénytelenek" a belvárosban vásárolni.

Ennyire autómentes a müncheni belváros. A mellékutcákban parkolóházak várják a kocsival érkező vásárlókat. A belvárosból szóló posztból kiderült, hogy izgalmas hely ez: barokk templomok, százéves boltok, passzázsok, szállodák, bevásárlóutcák várják a münchenieket és az évi ötmillió turistát (Budapesten kétmillió turista fordul meg egy évben).

 

München gyorsforgalmiút-hálózata. Az 1,3 millió lakosú városba nyolc autópálya érkezik. A Az átmenő forgalom jó részét átvezeti a harmincas években elkészült, 53 kilométeres A99-es autópálya, a müncheni "háromnegyed gyűrű". Azért nem építették ki teljesen, mert a várostól délnyugatra nagy erdőterületek találhatók (Bécsnek sincs teljes körgyűrűje, a Wiener Waldot nem törték át). Kép forrása.

A városon belüli, illetve a délnyugat-délkelet irányú forgalmat így a 22 kilométeres Mittlerer Ring, a kétszer kétsávos gyorsforgalmi út bonyolítja. A harmadik, belső körút tulajdonképpen a mi kis-és nagykörutunkhoz hasonló, ott már forgalomkorlátozás van.

A kép a Lehel út-Róbert Károly körút kereszteződését ábrázolja a 14-es villamossal Mittlerer Ringet ábrázolja a Berliner Straßén haladó új villamosvonal hídjával. Kép forrása.

...nem szép, tanulságos. A Mittlerer Ring városszerkezeti elhelyezkedése nagyon hasonlít a Hungária körúthoz. Az utat az ötvenes évek végén kezdték el kiépíteni, amikor motorizáció már nagy gondot jelentett. Mivel a már meglévő városba kellett belevágni az utat, elég érdekes megoldások születtek...

A Tegernseer Landstraßet (ami már nem a Ring része, hanem autópálya-bevezető szakasz) például egész egyszerűen levitték egy bevágásba. Ezt a szakaszt McGrow-ároknak nevezik, kiépítésére azért volt szükség, mert a területet az amerikai hadsereg használta, ezért le volt zárva. Így lehetett átvezetni a forgalmat.

A "BMW világa": a bajor motorművek gyára (jobbra) és új múzeumának részlete (balra). Az előtérben a Mittlerer Ring.

Az út másik oldalán az egyik legismertebb modern kertépítészeti alkotás, az Olympiapark található.

Az körgyűrű kiépítésekor az Englischer Gartenen átvezetendő szakasz okozta a legtöbb vitát. A világ legnagyobb parkja "zöld nyelvként" hasít a városba, a belvárosi Hofgarten és a város körüli mezők között teremtve kapcsolatot. De zöldek ide, tájképi kert oda, a belváros tehermentesítését ítélték fontosabbnak. Ugyanakkor az utóbbi években egyre több szakaszt visznek felszín alá:

Az "alagutasítási program" egyik legújabb eleme: a Franz-Josef-Strauß-Tunnel. A másfél kilométeres alagutat 2009 nyarán adták át. Ezzel a felette húzódó út mentesült az átmenő forgalomtól. Kép forrása.

München egyik új zöldfelülete a Peutelpark. A kép nem véletlenül került ide, a jobb oldali "dobozban" fut a Peuteltunnel, vagyis a körgyűrű egyik alagútba levitt szakasza...  Ezzel együtt visszaadták a városnak a Nymphenburger Bach jelentős szakaszát (a patak a bajor királyok nyaralójától folyik az Isar felé). Kép forrása.

Természetesen nem lehet, és nem is kell az egész utat a föld alá vinni. Több helyen a várost "kibontották" az út mellől, így "zöldben halad" a körgyűrű.

Az út kiépítésekor kisebb nagyobb parkokat alakítottak ki, ahol csak lehetett, természetes zajvédő falként. A háttérben az evangélikus Philipskirche.

Hol alagútban, hol "viadukton": a körgyűrű a Candidplatz metróállomásnál.

Az Isar szűk völgyében kialakított parkok egészen idáig lenyúlnak.

"Mittlerer Ringünk" nekünk is van: városszerkezetileg hasonló helyen halad a Hungária körút. Kétszer két sáv, osztott útpálya, középen villamos. Lehet, hogy az út állapota, vagy a kétszáz méterenkénti közlekedési lámpák teszik - de valahogy nem tudja rendesen betölteni az elkerülő út szerepét... Kép forrása

A bejegyzés trackback címe:

https://taj-kert.blog.hu/api/trackback/id/tr242372679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dusseldorfban a belváros rakpartot vitték alagútba. A Rajna partjától kb 10 méternyire. Nem volt egy félős brigád...
A belváros él, köszöni virágzik...
A másik alagút az Oberkassel városrész Déli oldalánál van. Ott "csak" lakónegyed van. Meg csönd, béke, jó levegő és sétálók...
Honnan tudom? Szerinted hova költöztem a Dohány utcából?...
Mivel Európa talán leggazdagabb nagyvárosáról beszélünk valószínüleg kevés más város állna meg az összehasonlításban, mindenesetre célnak jó példa. Úgy 70 év múlva tán így fog kinézni a Hungária körút!
Az utolsó képnél már épp fel akartam sikítani, hogy lám-lám, a fejlett bajoroknál is milyen pocsék az út, aztán ráismertem a magyar rögvalóságra... :(
Csak jelzem, a Hungária 2x3 sáv. A Lurdi és a Népliget között egy kis szakaszon van a belváros felöli oldalon 2 sáv.
Németország sokkal messzebb van években, mint kilométerben...
Ekkora erővel a langusztát is összehasonlíthatnánk a Tesco gazdaságos disznósajttal.
A poszt egyébként jó, de a téma igencsak bosszantó.
Még csak a képeket pörgettem át, de láttátok hány graffiti van a falakon?

Igen, egy sem... Még a plakátok is gondosan, párhuzamosan/merőlegesen vannak a hirdetőoszlopra ragasztva. (lássuk be, a németeket a büdös életben nem érjük utol)

Az én városomban van egy új, rövid kis útszakasz, ami elkerülő útként fog szolgálni. Szép új kerítést csináltak mellé. Tegnap elbicajoztam arra, gondoltam megnézem mi lesz belőle. Igen, máris tele van fújva. Gyönyörű... 8-(
München kurva jó hely!
na, pontosan így kéne nekünk is.
az oké hogy itthon nincs pénz, de én még a várostervezés csíráját sem látom... a plazak városa lett budapest...
Az a baj a Hungária körúttal, hogy pár kivételtől eltekintve csak szintbeli kereszteződések vannak rajta. Nem ártana több alul- és felüljáró.
És mindenhol tisztaság és rendezettség. Mi miért nem tudjuk megvalósítani?
@klarky:

"Még a plakátok is gondosan, párhuzamosan/merőlegesen vannak a hirdetőoszlopra ragasztva. (lássuk be, a németeket a büdös életben nem érjük utol)"

A török plakátragasztókról nem is beszélve...
@felho2:

"És mindenhol tisztaság és rendezettség. Mi miért nem tudjuk megvalósítani? "

Talán mert hozzánk hordják a szemetüket?
@felho2:

"És mindenhol tisztaság és rendezettség. Mi miért nem tudjuk megvalósítani? "

Talán azért, mert hozzánk hordják a szemetüket?
(Bocs a duplázásért, lassú volt a rendszer.)
@luciferko: Az teljesen mindegy, h ki csinálja, ha jó a "minőségbiztosítási rendszer".

Ha egy töröknek elmondják mit kell és hogy csinálni és azt számon is kérik miért ne tudna rendesen felragasztani egy plakátot?

Kínában már lassan minden luxusautógyártó alapított gyárat, azok az autók ugyanolyan jók, mintha Németországban készültek volna. Szerintem...
@klarky: Hat eppenseggel nem biztos, hogy utol kellene erni barkit is. Szemely szerint utolertem a nemeteket, itt elek magam is. Van par jo tulajdonsaguk, amit erdemes eltanulni toluk, de nekunk is van ugyanigy nehany masik.
Szerintem nem kell elalelni egyik nemzettol sem.
Szép ez, meg jó, meg okos, meg jó lenne itthonra is. Csak lehet, hogy nem olyan országgal kellene példálózni, ahol az autópálya is ingyenes és a magyar sztrádák minősége köszönőviszonyban sincs a németével.
Hát igen, évek óta nem fejleszt semmit Budapest a Hungáriával. Talán az M0 kiépítésére vártak? Lehet. De akkor ezt el kellene mondani a népeknek, hogy tudják, miért nem történik semmi.
sokkal messzeb van budapest munchentol, mitn a balkantol
sajnos
Szép cél. De. Beszélünk egy olyan ország olyan városáról, ahol évszázadok óta végtelen pénz áll rendelkezésre. És ez látszik is a városon, nem csak közlekedés tekintetben. Mindenesetre jó lenne ide jutni, de azt hiszem némileg irreális ez az összehasonlítás. Kicsit olyasmi mintha azt mondnánk, hogy a budai milliomos villájában milyen jól átgondolt a kertből a házba vezetett, kivilágított járda, mint a borsodi cigányputriban. Hát ja.

@CJKrisz:
Most jöttem haza Münchenből. Az autópályák burkolata szarabb állapotban van mint nálunk. (persze ez egy jelenidejű állapot, lehet, hogy 20 év múlva ez nem így lesz) A többi út természetesen összehasonlíthatatlanul jobb, mint M.o.-n-
monnyuk idehaza a legnagyobb gond a koncepció hiánya, a városban mindenütt, ész nélkül, befektetői csoportok kénye-kedve szerint épülnek a plázák, irodaházak, modern lakótelepek és akik kénytelenek ezek közt ingázni, annak itt van a régi úthálózat meg az egyre használhatatlanabb békávé.
CJKrisz:
Viszont folyamatosan újítják őket. Nem beszélve a 10 perc alatt áthaladó kb 300 kamionról,ami tömegével rója a német autópályákat,mivel ott pörög a gazdaság.
@luciferko: A sínek közé dobált csikkeket, a villamosok ablakaira karcolt hülyeségeket, a vasútvonalak és patakok partjára dobált rossz Hajdú mosógépeket nem külföldről hozzák, azokat magyar állampolgárok csinálják.
@Vortex: Pontosan így van. És az igazán idegesítő, hogy ezt már 40-50 éve is tudták, és akkor nem is ilyenre tervezték:
www.freeweb.hu/jhoward/text/hungaria/hungaria.htm
@Hamster:
Ezt a jogvédőkkel beszéld meg. Ők az illetékesek, ha valaki szólni mer valamiért egyből megjelenik egy unatkozó milliomosfeleség, oszt hörögni kezd a médiákban, ahelyett, hogy a helyszínen nyakon verné a csendőr a karcolászót és a harmadik saller után rend lenne.
Szép ez a "Valakik-valahol csináljanak már nekünk is ilyet" hozzáállás, de szerintem ehhez polgárok is kellenek. Gondolom, a Dohány-utcába pl. nem a rózsadombi politikusok hordják a kutyáikat szarni. És igen graffitik mindenhol, ráadásul kőprimitív, ronda graffitik. Lassan haladunk, de ami szép és elkészül, azt is lelakjuk pillanatok alatt. Egyébként a betonlobbi gondolom nálunk is szívesen dobna néhány km alagutat, ha lenne adófizető (cég, magán) aki ennek az árát becsengetné. Ha lenne magyar gazdaság. Ha Budapestnek is lenne egy BMW-je. De nincs, és nem is lesz. Kíváncsi lennék, a magyar fogyasztók hány métert csengettek ki a müncheni alagutakból, az innen kiszipkázott profit formájában.
1972. óta nagyon tervezett városfejlesztés folyik a bajor fővárosban. Az Olimpya idején még 'lényegében' csak 2 metró vonal volt, az akkor még nem rendezett elővárosi vasúti hálózatot kötötték úgy össze, hogy azzal valóban tömegeket lehessen mozgatni.
A város 'forgalom mentesítése' egyébként már a kiterjedt elővárosi vasútrendszer és metróhálózat mellé telepített P+R hálózatra alapul. A metró lényegében minden utcasarkon megáll, Laim /Pasing megállóktól az Ostbahnhofig (Ny-K irányban) mindenről, minden irányba át lehet szállni.
A Posthoz annyit, hogy a Mittler Ring városszerkezetileg (arányaiban) Bp. Nagy Lajos Király útja körvonalának felel meg.
Hagyjuk már ezt a bullshitet, hogy "merottvanpíz", jó? A pénz az nem van, hanem csinálják. Miből? Ipar, termelés, tudomány: nanotech, biotech, stem cell, robotika, microelectronics és társai.
Szolárium- és játékterem-üzemeltetésből még egy ország sem csinált GDP-t...

De még csak az sem igaz, hogy itt ne lenne pénz. Irdatlan sok pénz van – csak épp nem a közjó épül belőle, hanem a magánvagyonok, pártlogótól függetlenül.

Az meg végképp nem igaz, hogy minden pénzkérdés lenne. Avagy tetszünk tudni, milyen kibaszott drágák a falfirkáló festékek, amivel összebasszák az egész várost? Na, az nem a szegény prolik sportja. A karcolgatás az tényleg ingyér van, de ez a baj. Mert éppenséggel egy 1 millió HUF/karcolás bírság szerintem kitermelné az árát a rendőrségnek (már ha nem nyúlná le azt is a politika, mint ahogy...) Vagy lehetne csinálni spéci városvédő csoportokat: 1 kamera kell hozzá, hogy le lehessen kapni, amint a tisztelt unatkozó ifjak vandalíroznak, aztán mehet a csekk, valamint a felszólítás a helyreállítási kötelezettségről. Iszonyat költséghatékonyra meg lehetne csinálni, csak akarat kellene hozzá. Na, az nincs. Minthogy igényesség se.

Addig azonban, míg ezek nincsenek, nem ér sértődötten mutogatni a bajorokra, hogy persze, mert ott van pénz.
Sorry, de a bokorban nőni itt sem fog. Fel kéne már nőni ehhez.
Az építkezéshez valóban kell pénz. Viszont kurvára nem kell pénz a nem-szemeteléshez, a nem-grafittizéshez, a mosolyhoz, a szabályos közlekedéshez, a kedves kiszolgáláshoz, az udvariassághoz, és még sorolhatnám. És akkor erre legyünk büszkék...?
@krj:

Az, de kolbászból ott sincsen a kerítés. Néhány évet éltem ott. Egyébként az ember tömeg Belvárosba terelése néha a visszájára fordul, a Hauptbahnhoftól a Kaufinger Str.-n át időnként mozdulni is alig lehet a hömpölygő tömegben. Később az Altstadt Tor, Isaar Tor és az Englischer Garten irányába eloszlik a tömeg. (Kimaradt a postból, hogy a Hpt. Bahnhoftól az Altstadt Torig (táhát a belváros) nem csak a felszínen lehet eljutni, hanem egy összefüggő aluljáró rendszeren át is, amelyben kávézók, üzletek, pékségek, stb. is vannak.
srácok. attól még hogy levisszük föld alá a történetet nem lesz több sáv a hungárián. a szópó nem a szintbeli kereszteződés, hanem a millió becsatlakozó forgalmas sugárút kinnről és bennről egyaránt. emlékszem, mikor kőbányánál felbővítették 2x3 sávra mindenki a mennyországba képzelte magát, majd mikor megépült az M0. gyakorlatilag pár téli és nyári hónapban lehet dugómentesen közlekedni.
a másik, hogy mit nyerünk vele ha föld alá toljuk a hungáriát. olyan szép a környezet?
már megint vannak páran akik azt hiszik , ha beletolunk egy csomó lóvét a városi autópályaépítésbe, attól jobb lesz. ha lesz tiszta és gyors tömegközlekedés, egy csomóan hagyják a francba a kocsijukat. én is.
@Tibi bácsi:

Ez azért is van így, mert még mielőtt festékszórózás közben 1 perc alatt elvinne a rendőr, már húszan rád szólnak. Pedig München etnikailag színes város, úgyhogy nem csak a 'hochdeutsch' tud vigyázni a környezetére.
@rubberbandman:

És olcsó tömegkölekedés. 60 Euróért (Bécsben 50) havonta a teljes hálózatot lehet használni és pillanatok alatt eljutni A pontból B pontba. Kevés átszállással, vagy átszállás nélkül. P+R tetszés szerint. És parkok is tetszés szerint.
kicsit off megjegyzés: a bmw welt az nem múzeum, hanem inkább az aktuális fejlesztéseket/új modelleket bemutató épület. egyébként az étterem is tök jó ott ;)
bármennyire is utálom Budapestet, valamint a mindenkori magyar politikát, azért ez kurvára igazságtalan poszt.

Vagy írj egy ugyanilyet Budapest és Mogadishu összehasonlításában, az arány nagyjából ugyanez lesz.

Ne hasonlítsd össze egy pitiáner tolvaj poszt-KGST ország ügyetlen, tehetségtelen, pénztelen, agyatlan és korrupt fővárosát az EU legerősebb országának talán leggazdagabb tartományának elképesztően gazdag, szervezett, működő, szabályozott, rendezett fővárosával.
@rubberbandman: "srácok. attól még hogy levisszük föld alá a történetet nem lesz több sáv a hungárián. a szópó nem a szintbeli kereszteződés, hanem a millió becsatlakozó forgalmas sugárút kinnről és bennről egyaránt. emlékszem, mikor kőbányánál felbővítették 2x3 sávra mindenki a mennyországba képzelte magát, majd mikor megépült az M0. gyakorlatilag pár téli és nyári hónapban lehet dugómentesen közlekedni.
a másik, hogy mit nyerünk vele ha föld alá toljuk a hungáriát. olyan szép a környezet?
már megint vannak páran akik azt hiszik , ha beletolunk egy csomó lóvét a városi autópályaépítésbe, attól jobb lesz. ha lesz tiszta és gyors tömegközlekedés, egy csomóan hagyják a francba a kocsijukat. én is. "

Én naponta használom a Hungária körutat, és szembetűnő, hogy hol reked meg mindig a forgalom a szintbeli kereszteződések miatt:
-Kőbányai út,
-Stadionok (Kerepesi út),
-Egressy út,
-Thököly út,
-Lehel út,
-esetenként a Váci úti kanyaródóforgalom miatt ott is.

Ezeken a pontokon sokat segítene a szintbeli eltolás. A felszínt pedig igenis élhetőbbé lehetne tenni, ha nem a folyamatos zajt és port kellene elviselniük az ott lakóknak / arra közlekedőknek.
Ezt így kell csinálni!
A Hungária krt. egy katasztrófa, mind közlekedés, mind városépítés, mind környezeti szempontok szerint is.

Bécsben a Gürtelen autózni (mert általában azt lehet, nem csak dugóban ácsorogni, és egyik pirostól a másikig araszolni) már régóta lehet, ott is több hasonló megoldást látni, mint a müncheni példában.
Szar tolvaj varosvezetesunk van, rengeteg penz mozog a rendszerben, csak epp semmi hasznos nem szuletik belole
Olvashatnák ezt hazai szakértők is. Rájönnének, hogy a város körüli körgyűrűnek Budapesten sem kell bezáródnia, azaz nincs szükség az M0-ra az M7 és a 10-es út között, de a 10-es útig minél előbb meg kell építeni. A belső gyűrű déli szakaszát(a Lágymányosi hídtól az M1-M7 bevezetőig) is ki kell építeni 2x3 sávosra.
A fenti térképen is jól látható az a bizonyos 3/4-es külső gyűrű, ami miatt sok autós ok nélkül rákényszerül a Mittlerer Ring használatára (pl. Salzburg felől Zürich felé menet). Aki pedig rendszeresen jár autóval a Mittlerer Ringen, az előbb-utóbb ráébred, hogy egy felújítás (ami rendszeres arrafelé) vagy akár egy koccanás is okozhat akkora dugót, ami órákig Münchenben marasztalja az átutazót.
Ami jól látszik a képeken, de átsiklottál felette:
Mindenütt van parkolóhely ! Nem mutatóba, hanem bőven, és általában nem fizetős, ha vn valami akkor "kurzpark zone" , azaz időkorlátos.Az áruházak parkolója Németországban mindenütt ingyenes. Az autópályák befutnak a városba, nem érnek véget a külsö városhatárnál. Mindenütt lehet balra kanyarodni, még az alagutakból is megoldották.

A sétáló utcák meg tényleg a belvárosban vannak, és nem szétszóra minden kerületben egy kicsi, felesleges, értelmetlen ( vö: bp: Ráday utca, Hajós utca stb...). A tervezésor a forgalom a fő szempon és nem az hogy jól nézzan ki a rajzokon.
szomorú, hogy máshol tudnak működni a dolgok...
a hungáriára hasonló felüljárók kellenének, mint az üllői és a váci átugorja. a fentebb már említett kivezető utaknál pl.: kerepesi.

egyébként brüsszelben is, de úgy ámblokk nyugaton szeretik levinni alagútba vinni a forgalmat.
PETUEL-Park, PETUEL-Tunnel és PETUEL-Ring!!!

...nem pedig "Peutel" még ha németesebben is hangzik, itt most Tulajdonnév-ről lenne szó, 2 sorban 1más-után 2szer is rosszul írva...
@frontember876: látom megértetted akkor te is a poszt lényegét!

tudod, mogadisuban qrvára nem akarja senki betiltani az autózást! olyanok is az állapotok, mint itthon, duda, erőszakos vezetők, stb...

tudod, itthon be akarják tiltani kb. az autózást, mert azt látják nyugaton, hogy mennyi sétálóutca van!!!

tehát tudod, erre itthon az a qrva válasz, hogy lezárnak mindent az autók elől, infrastruktúrát, meg alternatívát meg qrvára nem nyújtanak!

tehát vagy marad a mi mogadisunk! vagy az ellehetetlenítésekkel még mogadisubb lesz a történet vagy nyújtsanak alternatívákat, mint münchenben.

mert vagy münchenben jó élni (szabályozás mellé alternatíva, itthon ugye tiltás + no alternatíva) vagy akár mogadisuban b@szod, mert ott nem akarják túlszabályozni a dolgokat, csak működnek, úgy ahogy.
@Vortex: nem írtad az Üllői utat az legalább olyan gáz, mint a Kerepesit leszámítva a többi. ja hogy ott van felüljáró. hát kb. ennyit számít.
ha az _egész_ nyomvonalon nem lenne szintbeli kereszteződés, az tényleg hozhatna valamit. na de ebből a lóvéból mindenki kaphatna saját metrókocsit:)
városképileg meg: a mai hungárián eszembe nem jutna korzózni még nulla autófogralom mellett sem. a hős utca környékén különösen nem.
s ha már eszembejutott, a hungária mellett kialakított bicajút egy vicc, talán itt kellene kezdeni az emberbarát város kialakítását, nem a sztrádaépítéssel.
emberek, akkor mindenki tegye meg, amit tud azért, hogy itt is ilyen lehessen:
- Ne szemetelj, ha más szemetelj szólj rá
- Ne szarasd a kutyás a díszburkolatra (illetve tudom h nem lehet megmondani a kutyának, de akkor legalább szedd össze)
- Vegyél jegyet a BKV-n (persze, jó kifogás hogy szar azért nem fizetsz érte, ami mondjuk jogos, de akkor ne is használd)
- Fizess adót (a be vagyok jelentve havi 100-ra a többit zsebbe kapom tipusról beszélek)
- Dolgozz, mert attól lesz pénz új utakra, metrókra, stb
- Mosolyogj, mert attól lesz élhető a város :)

Na mindenki tegye meg amit tud, ahelyett hogy ujjal mutogatunk másokra, hogy ők milyen hülyék, és ez feljogosít minket a taplóságra. segítek: kurvára nem. Lehet hogy tolvaj csaló politikusaink vannak, de akkor mi kezdjül el, mi járjunk elő jó példával, higyjétek el, ragadós!
elnézést, nem tudok gépelni :)
@Jó Estét: szép szavak...

de, ha az álatalad leírt módon élek, akkor mikor várhatnám már el, hogy megkapjam azokat a dolgokat, amiket elvárna a szintén példásan, pontjaid szerint élők???

áhh, ez egy bullshit! vagy qrva naív vagy, ettől csak birka leszel, akit még jobban nem fognak észrevenni politikusaink, mert csak várják a sültgalambot (gondolhatják)

és nemezvan? de. amíg nem lesz erre tömeges és hangos igény, addig qrvára nem lesznek lépéskényszerben.

beee!
Én örülnék ha legalább normális aszfaltozás lenne a hungárián mert amilyen pocsék már évek óta az vicc....és ha így gondolkozik az ember akkor rájön h fényévekre vagyunk pl. Németországtól (is)
Így is kinézhet egy "főváros"? Példát vehetnénk róla.
@GG81: nem vagyok naiv, pusztán csak nem hiszek a kettős mércében. Nekem van jogalapom leugatni a tolvaj politikusokat, cégvezetőket, mert: nem szemetelek, még a csikket sem dobom el, nem bliccelek a BKV-n, soha egy fillérrel nem fizettem kevesebbet a törvény által előírtnál. És nem hiszem, hogy a másik véglet lenne az, ami előrevinné az országot. És nem attól lesz valaki birka, hogy betartja egy közösség szabályait, mert én ugyanúgy, vagy még hangosabban felemelem a hangom a lopás, csalás, korrupció ellen, DE nem csak a politikusoknál, hanem az utca emberével szemben is.

az a vicc, hogy én vagyok a gáz, mert becsületességre neveltek a szüleim. Érdekes értékrend ez...
Sokszor használtam azt az elkerülőt és tényleg pikk-pakk át lehetett jutni a városon. Nálunk az egér út folytatására volt az a terv, hogy leviszik a föld alá de végül ismét egy 2x2 sávos utat építettek a felszínre a lakok pedig boldogabbnak érzik magukat az új ablakaikkal de kaptak több zajt, több füstöt, nagyobb forgalmat. Nem csak anyagilag, agyilag is el vagyunk maradva jócskán...
Én azért nem rajongok ezekért a megoldásokért ,München egy iparváros ,Budapest egy főváros ,itt mindig is nagy forgalom lessz ,az alagútaknak vannak előnyei és hátrányai is ,pl tűz vagy baleset esetén eléggé nehézkes a mentés ,az alagútban felhalmozódó mérgező levegőről meg nem is beszélve.Ami igazából tetszik az a sok zöldfelület ,amit kialakítottak ,és nem utolsósorban az utaknak és az utcáknak a karbantartása ,és ez nem csak pénz kérdés ,hanem kúltúra és szakértelem egyben.A másik dolog ezeknek az utaknak ,alúljároknak ,alagútaknak a designja ,erősen szocreálosra sikeredett ,ebben azért van mit még tanulniuk a németeknek a franciáktól.München tiszta és rendes város ,de nem különösebben szép ,Budapest még mindig a szívem egyik csücske ,Párizs és Velence mellett.
@norbi2k: nincs pénz? mi mindent meg lehetett volna építeni a 4-es metró árán, ami sokkal hasznosabb lett volna?
@rubberbandman: "városképileg meg: a mai hungárián eszembe nem jutna korzózni még nulla autófogralom mellett sem. a hős utca környékén különösen nem."

A Hős utca környéke (is) gátz, ebben igazad van. A bicikliúton pedig biztos egészséges tekerni, 50 cm-re a teherautóktól :)
@rubberbandman: A Hungárián nem nagyon vannak nem szintbeli kereszteződések (egy azért van, a Kacsóh Pongrác). Olyan van, hogy egy irány át van ugratva fölötte, de a Hungárián azért van lámpa a kanyarodók miatt, bónuszként bennragadó autósokkal. Úgy is mondhatnánk, hogy idióta módon építették az említett felüljártókat: nem a centrumba bemenő forgalomnak kéne széles, akadálymentes (kac-kac) utat mutatni, mert befelé menve úgyis egyre kevesebb a hely, hanem a centrumot elkerülni igyekezőknek. Ehelyett az van, hogy tolonganak a felüljárón, de alatta az Árpád híd is beáll, mert a kanyarodó irányok lefogják. Üllői ugyanez. És persze ott vannak a teljesen szűz kereszteződések, mint a Thököly, ami nem annyira (de azért eléggé) gáz, meg a Kerepesi és a Kőbányai, ami viszont nagyon.

Aztán van még a személyes kedvencem, a Könyvesen a villamosremizzel átellenben hirtelen elfogy egy sáv, aztán később lesz megint. Nem tudom, mit nem bírtak ott húsz éve kisajátítani, de az a kis ficak szerintem évente több száz tonnányi plusz porba kerül a városnak.
Igy néz ki egy vàros,ahol a beszedett kocsiadokat oda költik ahova kell!Itt vajon hova tünik nàlunk,màr évtizedek ota?
@min: Gyerekkoromban párszor utaztunk át Münchenen, Salzburg felől, Ulm felé. Hiába volt Mittlerer Ring, ha olyan ficakok voltak benne, hogy nem hittük el, inkl. kétszer egysávos utca. Egyszer poénból a másik irányba indultunk el, mondván, ott legáább megvan 3/4. Ott is egy ideig tökjó volt, aztán kétszer egysávos út. Ilyen Andor utcai feeling, persze jobb burkolattal. Ennek mondjuk 20-21 éve, de akkor is meghatározó élmény volt számomra. Mondjuk Köln után, ahol kívül-belül-alul-felül körbe lehetett menni autópályán.

Ugyanakkor azt is a Mittlerer Ringen láttam, hogy egyik éjszaka felmarták a sávokat (mindig ahol épp dolgozott a marógép, onnan átterelték az autókat), következő éjszaka szőnyegeztek, utána meg gondolom jöttek a sávfestők, de azt nem vártam meg :) Szóval nem volt olyan, hogy felszedik, gondolkodnak rajta, kicsit hagyják, hogy jegesedjen, repedjen, aztán szőnyegezik, aztán javítják a csatornafedők körül, stb.
Düsseldorf talán még jobb példa, ott komplett útkereszteződések a város alatt lettek kialakítva. A felszíni párjuk is megvan, csakhát ott természetes, hogy nem azt használják... Ettől talán még messzebb vagyunk.
Mondjuk Düsseldorf olyan hely, ahol még a németek is szeretnének élni. Ott élő német ismerősöm Frankfurtba jár dolgozni minden hétfőn, pénteken vissza, de nem adja fel Düsseldorfot.
@Jó Estét: szép, szép, na de ha mindez megvan részemről, és valamilyen érthetetlen okból kifolyólag még mindig nem érzem magam se Münchenben, se valami egyéb élhető városban/országban, akkor hogyan tovább?
Hú mekkora bazi beruházás egy ilyen, mi pénzt ki lehet lopni belőle, biztosra veszem, hogy valami hasonlóban gondolkodik szeretett pártunk és kormányunk, és nagyszerű tarlós istván modernista városvezetőnk is. Mennyi csodálatos tolvajlási lehetőség, mennyei!
Hiába jössz itt Münchennel, az egy jelentéktelen város Budapesthez képest. Mert ugye Budapest egy hatalmas forgalmi csomópont. Róma - Párizs - Berlin - Moszkva - Isztambul körből akárhonnan akárhova akarsz menni, az út az M0-n vezet keresztül. Mert ugye lehetett volna hálózatosan építeni az autópályákat Magyarországon, de nem így lett. Minden út Budapestre vezet. Fél Európa ott füstöl, dugul, őrül az M0-n. Most szélesítik, ahelyett, hogy Komárom - Székesfehérvár, Dunaújváros - Kecskemét vonalon építettek volna egy gyorsforgalmi utat.
Budapest azt kapta amit érdemelt. Ahol ötször megválasztják Demszky-t, ott kevés normális ember él. A baj, hogy most is vidék rovására kapnak 16-szoros támogatást a budapestiek a vidékiekhez képest.
"A városban alig van pláza, így a helyiek "kénytelenek" a belvárosban vásárolni."

Mint müncheni lakos kijelentem, hogy ez így nettó hülyeség!
Arcaden Riem, Arcaden Pasing, PEP, OEZ, ezek mind ùn. plázák, hirtelen nem jut több eszembe, mert nem nagyon látogatom oket.
Akkor hasonlítsuk össze a BKV-t a müncheni tömegközlekedéssel...
@hungarisztan: akkor vársz türelemmel, tudod vannak olyan dolgok, amik nem rögtön fizetődnek ki, és nem csak a te hozzáállásodtól függenek. Persze az a baj, hogy látom te is, és még oly sokan éretlenek ahhoz, hogy képesek legyenek közösségben gondolkodni...
Személyszállítással foglalkozom (nem taxi), a fuvarok nagy részében a repülőtérről a belvárosi szállodákba, főleg az 5 csillagosokba szállítjuk a vendégeket. Amióta megszűnt pl. a Kecskeméti utca, a szállodák nagy részébe kétszeres menetidővel kell számolni. És mivel nem sárga rendszámú autóval (taxiüzemben) dolgozunk, esélyünk sincs behajtani a lezárt részekre, van olyan szálloda (Hotel Bazilika) amit konkrétan nem tudunk megközelíteni, a vendégek saját maguk cipelik a bőröndjeiket. És még a szálloda sem tudta elintézni hogy legalább a vendégek ki/berakodásához be tudjunk hajtani. Ez nálunk megint egy olyan dolog, hogy nem lett átgondolva a sorrend.
Én azért szeretem Münchent, mert pont olyan mint Pest, csak jobb kivetelben.
Most épp itt vagyok még 2 hónapig, csak most kezdtem a körül nézést, csak egy Városnéző busz túrán vagyok még túl (midig ezzel kezdem, ha új helyre jövök).
Köszi a tippeket.
@CJKrisz: valóban köszönőviszonyban sincs a magyar sztrádák minősége a németekével, ugyanis a magyar autópályák többsége kiváló minőségű (nekem konkrétan egy szakasz sem jut eszembe, ahol nem így lenne), miközben németeknél az újonnan épített ex-keletnémet szakaszok kivételével sok helyen nem véletlenül hívják "hitler-autobahnnak" az adott útszakaszt.
Nyár, tűző napsütés, negyven fok, araszolunk a belvárosban a dugóban (igen, ott is van). Ablak lehúzva, kiszimatolok, majd kezdő világjáróként felteszek egy amatőr kérdést a többieknek:
- Hogy van ez, hogy ugyanúgy pöfögnek az autók, de itt nincs büdös, a mi fővárosunkban meg van?

Válasz: - Nézz már körbe ember, mit látsz? Fák, bokrok mindenütt, még a két irány között is szinte erdősáv van, szerinted?

Ennyi. Nem pénzkérdés.
Én kérnék szépen pár tisztességes P+R parkolót megfizethető áron most ha lehet.
Jobb, ma egy veréb...

Még jobb lenne, ha már mondjuk a legközelebbi megyeszékhelyen ott hagyhatnám a kocsit és tiszta, gyors, pontos IC-vel mehetnék Pestre, ahol aztán kultúráltan tömegközlekednék tovább.
Sajnos nekem Pécs a legközelebbi megyeszékhely és ott eszük ágába sincsen a vasútállomás mellé parkolót építeni. Inkább a belváros közepére 400 forint per óráért :(
Aztán ugye az IC is 60-al száguld pár szakaszon... és a BKV-ról meg nem kell mesélni :(((
Pár éve voltam Müchenben. Reggel háromnegyed nyolckor hívtunk taxit, és azzal mentünk a pályaudvarra. Sehol sem volt dugó, pedig hétköznap volt. Kellemes, kulturált út volt, a taxis tudott angolul, adott számlát, nem akart átvágni. Meglepő volt, hogy a lámpáknál max. 3-4 autó volt.
@kese a maffiozo: Ne haragudj, de ez faszság. Ott a P+R parkoló a vasút mellett évek óta, én is ott szoktam hagyni a kocsimat, ha vonattal megyek a nagyfaluba. Ingyenes is.
@Jó Estét: "Persze az a baj, hogy látom te is, és még oly sokan éretlenek ahhoz, hogy képesek legyenek közösségben gondolkodni..."

Hát öreg, ez most kurvára félrement...

Ajánlanám akár a blogomat, de minek. Értő olvasás egyes alá.
@Jó Estét: látom másnál is felmerült a dolog.

meddig vársz? meddig akarsz várni?
ezért jó a birka hasonlat, mert ezzel csak vársz-várunk az idők végezetéig. és épp ezért vagy naív. bocsi, de becsülettel dolgozó, az emberekért tevő városvezetés kéne pl., hogy csináljanak valamit a becsületes pógároknak... ők meg hát ugye úgyvannak, hogy elég feneketlen a saját zsebük, azt általánosítanak, hogy ezek a pórnép mind csaló, stb... loof@szt nekik. hát ezért nem törik magukat. ha közben qrvára becsületesen élsz, ami DÍCSÉRETES, azzal csak a saját lelked seggevilágát törölheted ki sajnos, mert attól még, hogy tételezzük fel, mindazösszes bp-i ilyen lenne, akkor is a vezetőkön múlna..., mert ugye csak csendben várna mindenki...
@GG81: és szted a tiltakozásnak az az egyetlen módja, h nem fizetsz adót, szemetelsz, lógsz a BKV-n? csak mert ezt csinálja már mindenki 20 éve, sőt annak előtte is ez ment, szal ez a módszer se tűnik túl célravezetőnek. vagy netán kicsiny országunk már maga az ígéret földje?

Ha minden Bp-i így állna hozzá? nemtom mi lenne, de pl nézd meg a németeket, hollandokat, skandinávokat. Ők így állnak hozzá, és azért annyira nem szar arra.

A vezetőket meg te meg én választjuk, csinálj egy becsületes pártot ha gondolod, és változtass a dolgokon. elég gyenge igazolása ez a lopásnak, amit mondassz...

@hungarisztan: értem, hogy mit írtál, és tartom a véleményem. Azért mert az enyém már, miből gondolod, hogy nem értem, amit írtál?
@zsoci: "Az áruházak parkolója Németországban mindenütt ingyenes." Hát, rohadtul nem. A belvárosokban legalábbis nem. Múnchenről ugyan konkrétan nem tudok nyilatkozni, de Hannover, Köln, Berlin, Hamburg, Bréma esetében tuti nem így van. Ugyan nem Németország, de több Svájci városban és az osztrákoknál Insbruck-ban is fizetős a parkolás a belvárosban, a boltok parkolóiban is. A külvárosi boltok parkolói meg még mifelénk is ingyen vannak.
@oszkar00: hopsz, München az a Múnchen. :S
@Jó Estét: ne legyél már funci analphabéti! plíííz!
ahogy már mindketten írtuk, tehát aki megtesz mindent!, mert misem szemetelünk, de adózunk rendesen, én spec a bkv-t nem használom (bringa és autó) és volt, hogy szemetelőre is rászóltam... nos, meddig várjunk! mert mi qrvára elvárnánk azt, amire állandóan hivatkozik mindenki a nyugati zenre.
mikor lesz a minden? mennyinek kell hasonlóan cselekednie? mert hát ugye ne akard aszondani, hogy müntyenben 100% nem szemetel, lóg, ecetrá!?
el kéne kezedeni, felsőbb szinteken kiszolgálni az eltartó népet... mert nekem például már qrvára elegem van ebből a 20 évnyi egyhelyben topogásból, hacsaknem visszatáncolásból, amin elment az életem eddigi 2/3-ada!!! érted!? ez 15 évvel ezelőtt még elment volna, ha már láttál volna változást, de 20 évvel a módszerváltozás után nem!!!
most már aki megpróbál igenis a köz szabályai szerint élni és tenni a közért, annak ne szúrják a ki a szemét, hogy majd, majd egyszer!!! mert MOST, Most már most kellene qrvára! érted!?
naj
és mikor épült gyerekek?
ha jól emlékszem 35éve
@GG81: Jóvan apa, igazad van, de én sem azt írtam, hogy ez elég, de ez egy lépés. És hidd el, h ha mindenki így tenne ahogy mi, érezhető lenne a változás.

Mint mondtam, a vezetőket mi választjuk meg, illetve leginkább a birka nép, aki megszokta már, hogy csak 2 (vagy több) rossz közül kell a kisebbet választani.

Miért, szerinted mi lenne a megoldás? Mert ha mondassz okosat, és tudok benne segíteni, akkor azt fogom tenni, de sajnos amit én megoldásnak látok, az az emberek, a körülöttünk élők megváltoztatása, ami biza elég kemény dió. Ha ez emberekben felkeltenénk a vágyat a változásra, akkor a politikusoknak is muszáj lenne változniuk, különben el lennének zavarva, de egyelőre nem ez a helyzet. Jelenleg el vannak kényelmesedve, és a minimum munkával kiszedhetik a maximális profitot, és senki nem szól rájuk, sőt 4 évente újra meg újra inkompetens vezetőket választunk meg.

Ezen felül nulla konszenzus-készség jellemző jelenleg e kis ország lakóira, így ha valaki változtatni akar, még a változás hívei is 42 csoportra oszlanak, így marad a punnyadt semmi, ami már 20 éve megy. Pedig nem csak pénz kérdés (illetve nem hatalmas összegek kérdése) az, hogy betartassák a törvényt, ne legyen szemetes, húgyszagú, lerohadt a város sok része, pusztán akarat kérdése volna sok minden...
@oszkar00: münchen egész belvárosa időtlen idők óta fizetős. mondjuk ott a fizetős övezet tényleg valamiféle rendszer szerint kerül kialakításra és a központra koncentrálódik, ellenben velünk, ahol a kerületekben lényegében bárhol fizetőssé lehet tenni a parkolást a pénzkaszálás miatt.
@Káposztakukac: Akkor meg minek írja valaki, hogy nem? Hogy szerencsétlen marhák, akik sosem jártak arra azt higyjék, arrafelé a kolbász is kerítésből van?
@Jó Estét: ezt semmiképp, amit most csinálsz... részben persze. ennyire lemondóan, beletörődve, sültgalambra várva... nah, az az ami qrvára nem működik.

sajnos. választani meg csak abból lehet, ami van... és, ha egyik sem jó...
Nálunk egy ilyen Hungária körútra hiányzik a pénz, írtátok sokan. Az a baj, hogy az akarat is.
München 40. kerületében laktam sokáig ( Scwabing) és a déli részre jártam dolgozni - kocsival. Nem mondom, hogy akkora dugókban volt részem, mint Budapesten, de csúcsidőben a lehajtóknál lehet cigizni. Az autópályákról a behajtás pedig krimi.
München 40. kerületében laktam sokáig ( Scwabing) és a déli részre jártam dolgozni - kocsival. Nem mondom, hogy akkora dugókban volt részem, mint Budapesten, de csúcsidőben a lehajtóknál lehet cigizni. Az autópályákról a behajtás pedig krimi.
@HÚÚ: Ez egy 100%-os vélemény.
1990-ben még lehettünk euforikus állapotban, hogy talán majd az "új" párt, az SZDSZ megoldja a problémákat a fővárosban. 1994-ben már látszódott repedezni ez a remény, de aztán még 16 évig megválasztották őt a polgárok!!

Miközben a budapestiek akkor is, ma is pl. föl vannak háborodva, hogy minden tiszta graffiti, ő azzal érvelt, hogy el kell fogadni ezt a modern művészetet. Miközben az emberek azon mérgelődnek, hogy mindenhol csövesekbe botlik az ember, ő azzal érvelt, hogy nem tehetnek róla, éljünk velük együtt. Amikor a BKV tarthatatlan állapotáról mérgelődnek az emberek, akkor az volt a válasz, hogy jön majd a 4-es metró és akkor egész Budapest közlekedése mennyit javul majd.

Azok, akik ezek után még 2006-ban is megválasztották, azok ilyen fővárost érdemelnek, mint most Budapest.

Éltem Münchenben, ott is vannak zűrös alakok, de ennek a tizedéért a németek messzi földre kergették volna a "polgármestert".
@GG81: azért neked is vannak szövegértelmezési problémáid :) pont nem vagyok se lemondo, se beletörődő, azért ragadok meg minden forumot, hogy az emberek gondolkodásán változtassak kicsit, hogy tisztább és szebb lehessen a város...
Kedves aesculus!

Először is gratulálok a ragyogó bloghoz, és elnézést kérek, hogy első (ha jól tudom, ez az első...) hozzászólásomban kritikával élek.

Ehhez a mondathoz szólnék hozzá: "várják a münchenieket és az évi ötmillió turistát (Budapesten kétmillió turista fordul meg egy évben)."

Úgy érzem, hogy ugyanabba a csapdába estél, mint ez a blog bejegyzés:
varosban.blog.hu/2011/03/18/melyik_a_menobb_praga_vagy_budapest

"Hát sajnos ez most a helyzet: hozzánk 2,2 millió turista jön évente, hozzájuk húszmillió."

Ha jól értelmezem a számokat, akkor a 2-2,2 millió budapesti turista azon emberek száma, akik kereskedelmi vendéglátóhelyen legalább egy éjszakát eltöltenek. Míg a prágai 20 millió, a müncheni 5 millió azoknak a száma, akik megérkeznek a városba, attól függetlenül, hogy oda csak vásárolni vagy nézelődni érkeztek, és már aznap is mennek haza, vagy maradnak több napra.

Budapesten ezen turisták száma, vagyis a bevásárlókkal, átutazóban megállókkal, egynapos városnézőkkel együtt valahol 10-15 millió körül lehet (Prágában 4-4,5 ember tölt egy év alatt legalább egy vendégéjszakát).

Vagyis ebben azért verjük Münchent :-)
@gabute: javítás: Prágában 4-4,5 millió ember
@frontember876: a lényeg, hogy a posztban bemutatott egy tényleges gyorsforgalmi, míg a Hungária egy néha gyorsforgalminak nevezett valami. nem halnánk bele a felüljárók és aluljárók építésébe, de ahogy szépül a környezet, egyből mindenki visszabontana mindent szintre, mert hogy az milyen esztétikus l. Nyugati téri felüljáró. sajnos pedig a 4-6-os kapacitáshiányos, a kapacitás növelésének egyetlen lehetősége pedig a szintbeli kereszteződések átalakítása. a Blahán pl. ezt csak felüljáróval lehetne megoldani, ahogy a Nyugatin és az Üllőin is. de még oda sem jutunk el, hogy a Hungárián meglépjük ezeket, pedig aztán ha múzeumi negyedre/kormányzati negyedre/vásárosnaményi autópályára meg egyéb félfelesleges dolgokra van lóvé, akkor a belső, tényleges gyorsforgalmira is legyen. első körben, aztán illene zárni a külső gyorsforgalmit. aminél még lehet siránkozni a pénzhiány miatt az a Munkás körút, de fogjuk már fel, hogy Budapest egyáltalán nem szegény város, csupán rendszeresített, állami gyakorlattal, évente kirabolják, hogy Veres Jani meg Áder Jani meg Páva Zoli jelentős kapacitásfelesleggel bíró autópályán járkálhasson.
van itt lóvé, nem is vándorol keleti módra minden oligarchák zsebébe, csupán annyira idióta módon költjük el, mint egy óvodás a lottónyereményt.
@GG81: vagy az is lehet, hogy te nem értetted meg a kommentem lényegét. Tök jó, hogy van ilyen budapesti városrendezési ötlet, és milyen jó lenne tényleg, ha ez bekövetkezne. DE! Erre nincs pénz. Ha lenne, nem erre költenék. Egy olyan városban, ahol nincs elég híd, tökmegközlekedési eszköz, parkolóház az autók kezelésére, ahol az utak en bloc fos minőségűek (az újak is!), ahol 400 Ft a parkolás, viszont alternatíva nincs, ahol korrupt a parkolóőrtől a városatyáig mindenki, ott rendkívül tetszetős ilyen posztokat meg fotókat tolni, meg Münchenhez hasonlítani minket, de ezzel az erővel Shanghajhoz is hasonlíthatnád Pestet, hogy lám, 4 emeletes gyorsforgalmi utakkal milyen előnyösen lehet várost tervezni.

Itt nincs évi 100 milliárd dollár erre, és ahogy állunk, nem is lesz. És ha lesz, akkor sem az első 3 probléma egyike az, hogy a Dunához le tudjak menni gyalog, ugyanis attól, hogy szép terasz és lépcső vezet le, még szennyvíz folyik a mederben.

Úthálózat, közösségi közlekedési hálózat, tisztességes árazás, tisztességes adók. Minőségi útépítés, és létező városrendezési koncepciók.

Ameddig az a dilemma, hogy a szoci haverok építenek Szabadság-hidat, vagy a jobbos haverok építenek Zeppelint a belvárosba, addig álságos dolognak tartom azt, hogy egy müncheni összehasonlításban gondolkodjunk.

És bocsássa meg a világ a kritikus hozzáállásomat, nagyon örülök a felújított márc 15. térnek, de ameddig a 4-es metró miatt 5 éve nem lehet közlekedni a Keletinél, lezárva áll a Thököly út, ameddig a Hungária körút egy minősíthetetlen szemét, ameddig az M0 nincs készen a 11-es út és az M7 között, ameddig a belvárosban sem közlekedni, sem parkolni nem lehet, ameddig alapvető közlekedési anomáliákkal találkozom minden nap, addig ne egy tabán mellett épülő újabb kis parkocskának kelljen már tapsolni.
Kis pontosítás: a 2009-ben átadott alagút neve Richard-Strauss-Tunnel, mivel a Richard Strauss Straße alatt húzódik.