A müncheni "Hungária körút": a Mittlerer Ring
2011.03.21. 07:00
A München belvárosát elkerülő gyorsforgalmi út...feletti Brudermühlenstraße...
... és az utca alatt haladó Brudermühlentunnel kijárata.
A korábbi, budapesti "autópályává alakított sugárutakról" szóló posztokból (is) egyértelműen kiderült, hogy a belvároson átmenő hatalmas átmenő forgalom "nem menő". Sőt, többek között az egyik oka a Budapest belső kerülteiben uralkodó áldatlan állapotoknak. Azokban a városokban, ahol kiterjedt sétálóutca-rendszereket alakítottak ki a belső kerületekben (divatos szóval "autómentesítették" a belvárost, ami azért nem teljesen igaz), ott gondoskodtak elkerülő utakról. Természetesen így történt Münchenben is.
Münchenben van Európa egyik legnagyobb sétálóutca-hálózata, a főpályaudvartól a főtérig úgy lehet eljutni gyalog, hogy csupán két zebrán kell átkelni. A hálózat természetesen nem csak ebből a tengelyből áll, arra merőlegesen is sétálóutcák indulnak. A városban alig van pláza, így a helyiek "kénytelenek" a belvárosban vásárolni.
Ennyire autómentes a müncheni belváros. A mellékutcákban parkolóházak várják a kocsival érkező vásárlókat. A belvárosból szóló posztból kiderült, hogy izgalmas hely ez: barokk templomok, százéves boltok, passzázsok, szállodák, bevásárlóutcák várják a münchenieket és az évi ötmillió turistát (Budapesten kétmillió turista fordul meg egy évben).
München gyorsforgalmiút-hálózata. Az 1,3 millió lakosú városba nyolc autópálya érkezik. A Az átmenő forgalom jó részét átvezeti a harmincas években elkészült, 53 kilométeres A99-es autópálya, a müncheni "háromnegyed gyűrű". Azért nem építették ki teljesen, mert a várostól délnyugatra nagy erdőterületek találhatók (Bécsnek sincs teljes körgyűrűje, a Wiener Waldot nem törték át). Kép forrása.
A városon belüli, illetve a délnyugat-délkelet irányú forgalmat így a 22 kilométeres Mittlerer Ring, a kétszer kétsávos gyorsforgalmi út bonyolítja. A harmadik, belső körút tulajdonképpen a mi kis-és nagykörutunkhoz hasonló, ott már forgalomkorlátozás van.
A kép a Lehel út-Róbert Károly körút kereszteződését ábrázolja a 14-es villamossal Mittlerer Ringet ábrázolja a Berliner Straßén haladó új villamosvonal hídjával. Kép forrása.
...nem szép, tanulságos. A Mittlerer Ring városszerkezeti elhelyezkedése nagyon hasonlít a Hungária körúthoz. Az utat az ötvenes évek végén kezdték el kiépíteni, amikor motorizáció már nagy gondot jelentett. Mivel a már meglévő városba kellett belevágni az utat, elég érdekes megoldások születtek...
A Tegernseer Landstraßet (ami már nem a Ring része, hanem autópálya-bevezető szakasz) például egész egyszerűen levitték egy bevágásba. Ezt a szakaszt McGrow-ároknak nevezik, kiépítésére azért volt szükség, mert a területet az amerikai hadsereg használta, ezért le volt zárva. Így lehetett átvezetni a forgalmat.
A "BMW világa": a bajor motorművek gyára (jobbra) és új múzeumának részlete (balra). Az előtérben a Mittlerer Ring.
Az út másik oldalán az egyik legismertebb modern kertépítészeti alkotás, az Olympiapark található.
Az körgyűrű kiépítésekor az Englischer Gartenen átvezetendő szakasz okozta a legtöbb vitát. A világ legnagyobb parkja "zöld nyelvként" hasít a városba, a belvárosi Hofgarten és a város körüli mezők között teremtve kapcsolatot. De zöldek ide, tájképi kert oda, a belváros tehermentesítését ítélték fontosabbnak. Ugyanakkor az utóbbi években egyre több szakaszt visznek felszín alá:
Az "alagutasítási program" egyik legújabb eleme: a Franz-Josef-Strauß-Tunnel. A másfél kilométeres alagutat 2009 nyarán adták át. Ezzel a felette húzódó út mentesült az átmenő forgalomtól. Kép forrása.
München egyik új zöldfelülete a Peutelpark. A kép nem véletlenül került ide, a jobb oldali "dobozban" fut a Peuteltunnel, vagyis a körgyűrű egyik alagútba levitt szakasza... Ezzel együtt visszaadták a városnak a Nymphenburger Bach jelentős szakaszát (a patak a bajor királyok nyaralójától folyik az Isar felé). Kép forrása.
Természetesen nem lehet, és nem is kell az egész utat a föld alá vinni. Több helyen a várost "kibontották" az út mellől, így "zöldben halad" a körgyűrű.
Az út kiépítésekor kisebb nagyobb parkokat alakítottak ki, ahol csak lehetett, természetes zajvédő falként. A háttérben az evangélikus Philipskirche.
Hol alagútban, hol "viadukton": a körgyűrű a Candidplatz metróállomásnál.
Az Isar szűk völgyében kialakított parkok egészen idáig lenyúlnak.
"Mittlerer Ringünk" nekünk is van: városszerkezetileg hasonló helyen halad a Hungária körút. Kétszer két sáv, osztott útpálya, középen villamos. Lehet, hogy az út állapota, vagy a kétszáz méterenkénti közlekedési lámpák teszik - de valahogy nem tudja rendesen betölteni az elkerülő út szerepét... Kép forrása.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A belváros él, köszöni virágzik...
A másik alagút az Oberkassel városrész Déli oldalánál van. Ott "csak" lakónegyed van. Meg csönd, béke, jó levegő és sétálók...
Honnan tudom? Szerinted hova költöztem a Dohány utcából?...
A poszt egyébként jó, de a téma igencsak bosszantó.
Igen, egy sem... Még a plakátok is gondosan, párhuzamosan/merőlegesen vannak a hirdetőoszlopra ragasztva. (lássuk be, a németeket a büdös életben nem érjük utol)
Az én városomban van egy új, rövid kis útszakasz, ami elkerülő útként fog szolgálni. Szép új kerítést csináltak mellé. Tegnap elbicajoztam arra, gondoltam megnézem mi lesz belőle. Igen, máris tele van fújva. Gyönyörű... 8-(
"Még a plakátok is gondosan, párhuzamosan/merőlegesen vannak a hirdetőoszlopra ragasztva. (lássuk be, a németeket a büdös életben nem érjük utol)"
A török plakátragasztókról nem is beszélve...
"És mindenhol tisztaság és rendezettség. Mi miért nem tudjuk megvalósítani? "
Talán mert hozzánk hordják a szemetüket?
"És mindenhol tisztaság és rendezettség. Mi miért nem tudjuk megvalósítani? "
Talán azért, mert hozzánk hordják a szemetüket?
Ha egy töröknek elmondják mit kell és hogy csinálni és azt számon is kérik miért ne tudna rendesen felragasztani egy plakátot?
Kínában már lassan minden luxusautógyártó alapított gyárat, azok az autók ugyanolyan jók, mintha Németországban készültek volna. Szerintem...
Szerintem nem kell elalelni egyik nemzettol sem.
@CJKrisz:
Most jöttem haza Münchenből. Az autópályák burkolata szarabb állapotban van mint nálunk. (persze ez egy jelenidejű állapot, lehet, hogy 20 év múlva ez nem így lesz) A többi út természetesen összehasonlíthatatlanul jobb, mint M.o.-n-
Viszont folyamatosan újítják őket. Nem beszélve a 10 perc alatt áthaladó kb 300 kamionról,ami tömegével rója a német autópályákat,mivel ott pörög a gazdaság.
www.freeweb.hu/jhoward/text/hungaria/hungaria.htm
Ezt a jogvédőkkel beszéld meg. Ők az illetékesek, ha valaki szólni mer valamiért egyből megjelenik egy unatkozó milliomosfeleség, oszt hörögni kezd a médiákban, ahelyett, hogy a helyszínen nyakon verné a csendőr a karcolászót és a harmadik saller után rend lenne.
A város 'forgalom mentesítése' egyébként már a kiterjedt elővárosi vasútrendszer és metróhálózat mellé telepített P+R hálózatra alapul. A metró lényegében minden utcasarkon megáll, Laim /Pasing megállóktól az Ostbahnhofig (Ny-K irányban) mindenről, minden irányba át lehet szállni.
A Posthoz annyit, hogy a Mittler Ring városszerkezetileg (arányaiban) Bp. Nagy Lajos Király útja körvonalának felel meg.
Szolárium- és játékterem-üzemeltetésből még egy ország sem csinált GDP-t...
De még csak az sem igaz, hogy itt ne lenne pénz. Irdatlan sok pénz van – csak épp nem a közjó épül belőle, hanem a magánvagyonok, pártlogótól függetlenül.
Az meg végképp nem igaz, hogy minden pénzkérdés lenne. Avagy tetszünk tudni, milyen kibaszott drágák a falfirkáló festékek, amivel összebasszák az egész várost? Na, az nem a szegény prolik sportja. A karcolgatás az tényleg ingyér van, de ez a baj. Mert éppenséggel egy 1 millió HUF/karcolás bírság szerintem kitermelné az árát a rendőrségnek (már ha nem nyúlná le azt is a politika, mint ahogy...) Vagy lehetne csinálni spéci városvédő csoportokat: 1 kamera kell hozzá, hogy le lehessen kapni, amint a tisztelt unatkozó ifjak vandalíroznak, aztán mehet a csekk, valamint a felszólítás a helyreállítási kötelezettségről. Iszonyat költséghatékonyra meg lehetne csinálni, csak akarat kellene hozzá. Na, az nincs. Minthogy igényesség se.
Addig azonban, míg ezek nincsenek, nem ér sértődötten mutogatni a bajorokra, hogy persze, mert ott van pénz.
Sorry, de a bokorban nőni itt sem fog. Fel kéne már nőni ehhez.
Az, de kolbászból ott sincsen a kerítés. Néhány évet éltem ott. Egyébként az ember tömeg Belvárosba terelése néha a visszájára fordul, a Hauptbahnhoftól a Kaufinger Str.-n át időnként mozdulni is alig lehet a hömpölygő tömegben. Később az Altstadt Tor, Isaar Tor és az Englischer Garten irányába eloszlik a tömeg. (Kimaradt a postból, hogy a Hpt. Bahnhoftól az Altstadt Torig (táhát a belváros) nem csak a felszínen lehet eljutni, hanem egy összefüggő aluljáró rendszeren át is, amelyben kávézók, üzletek, pékségek, stb. is vannak.
a másik, hogy mit nyerünk vele ha föld alá toljuk a hungáriát. olyan szép a környezet?
már megint vannak páran akik azt hiszik , ha beletolunk egy csomó lóvét a városi autópályaépítésbe, attól jobb lesz. ha lesz tiszta és gyors tömegközlekedés, egy csomóan hagyják a francba a kocsijukat. én is.
Ez azért is van így, mert még mielőtt festékszórózás közben 1 perc alatt elvinne a rendőr, már húszan rád szólnak. Pedig München etnikailag színes város, úgyhogy nem csak a 'hochdeutsch' tud vigyázni a környezetére.
És olcsó tömegkölekedés. 60 Euróért (Bécsben 50) havonta a teljes hálózatot lehet használni és pillanatok alatt eljutni A pontból B pontba. Kevés átszállással, vagy átszállás nélkül. P+R tetszés szerint. És parkok is tetszés szerint.
Vagy írj egy ugyanilyet Budapest és Mogadishu összehasonlításában, az arány nagyjából ugyanez lesz.
Ne hasonlítsd össze egy pitiáner tolvaj poszt-KGST ország ügyetlen, tehetségtelen, pénztelen, agyatlan és korrupt fővárosát az EU legerősebb országának talán leggazdagabb tartományának elképesztően gazdag, szervezett, működő, szabályozott, rendezett fővárosával.
a másik, hogy mit nyerünk vele ha föld alá toljuk a hungáriát. olyan szép a környezet?
már megint vannak páran akik azt hiszik , ha beletolunk egy csomó lóvét a városi autópályaépítésbe, attól jobb lesz. ha lesz tiszta és gyors tömegközlekedés, egy csomóan hagyják a francba a kocsijukat. én is. "
Én naponta használom a Hungária körutat, és szembetűnő, hogy hol reked meg mindig a forgalom a szintbeli kereszteződések miatt:
-Kőbányai út,
-Stadionok (Kerepesi út),
-Egressy út,
-Thököly út,
-Lehel út,
-esetenként a Váci úti kanyaródóforgalom miatt ott is.
Ezeken a pontokon sokat segítene a szintbeli eltolás. A felszínt pedig igenis élhetőbbé lehetne tenni, ha nem a folyamatos zajt és port kellene elviselniük az ott lakóknak / arra közlekedőknek.
A Hungária krt. egy katasztrófa, mind közlekedés, mind városépítés, mind környezeti szempontok szerint is.
Bécsben a Gürtelen autózni (mert általában azt lehet, nem csak dugóban ácsorogni, és egyik pirostól a másikig araszolni) már régóta lehet, ott is több hasonló megoldást látni, mint a müncheni példában.
Mindenütt van parkolóhely ! Nem mutatóba, hanem bőven, és általában nem fizetős, ha vn valami akkor "kurzpark zone" , azaz időkorlátos.Az áruházak parkolója Németországban mindenütt ingyenes. Az autópályák befutnak a városba, nem érnek véget a külsö városhatárnál. Mindenütt lehet balra kanyarodni, még az alagutakból is megoldották.
A sétáló utcák meg tényleg a belvárosban vannak, és nem szétszóra minden kerületben egy kicsi, felesleges, értelmetlen ( vö: bp: Ráday utca, Hajós utca stb...). A tervezésor a forgalom a fő szempon és nem az hogy jól nézzan ki a rajzokon.
a hungáriára hasonló felüljárók kellenének, mint az üllői és a váci átugorja. a fentebb már említett kivezető utaknál pl.: kerepesi.
egyébként brüsszelben is, de úgy ámblokk nyugaton szeretik levinni alagútba vinni a forgalmat.
...nem pedig "Peutel" még ha németesebben is hangzik, itt most Tulajdonnév-ről lenne szó, 2 sorban 1más-után 2szer is rosszul írva...
tudod, mogadisuban qrvára nem akarja senki betiltani az autózást! olyanok is az állapotok, mint itthon, duda, erőszakos vezetők, stb...
tudod, itthon be akarják tiltani kb. az autózást, mert azt látják nyugaton, hogy mennyi sétálóutca van!!!
tehát tudod, erre itthon az a qrva válasz, hogy lezárnak mindent az autók elől, infrastruktúrát, meg alternatívát meg qrvára nem nyújtanak!
tehát vagy marad a mi mogadisunk! vagy az ellehetetlenítésekkel még mogadisubb lesz a történet vagy nyújtsanak alternatívákat, mint münchenben.
mert vagy münchenben jó élni (szabályozás mellé alternatíva, itthon ugye tiltás + no alternatíva) vagy akár mogadisuban b@szod, mert ott nem akarják túlszabályozni a dolgokat, csak működnek, úgy ahogy.
ha az _egész_ nyomvonalon nem lenne szintbeli kereszteződés, az tényleg hozhatna valamit. na de ebből a lóvéból mindenki kaphatna saját metrókocsit:)
városképileg meg: a mai hungárián eszembe nem jutna korzózni még nulla autófogralom mellett sem. a hős utca környékén különösen nem.
s ha már eszembejutott, a hungária mellett kialakított bicajút egy vicc, talán itt kellene kezdeni az emberbarát város kialakítását, nem a sztrádaépítéssel.
- Ne szemetelj, ha más szemetelj szólj rá
- Ne szarasd a kutyás a díszburkolatra (illetve tudom h nem lehet megmondani a kutyának, de akkor legalább szedd össze)
- Vegyél jegyet a BKV-n (persze, jó kifogás hogy szar azért nem fizetsz érte, ami mondjuk jogos, de akkor ne is használd)
- Fizess adót (a be vagyok jelentve havi 100-ra a többit zsebbe kapom tipusról beszélek)
- Dolgozz, mert attól lesz pénz új utakra, metrókra, stb
- Mosolyogj, mert attól lesz élhető a város :)
Na mindenki tegye meg amit tud, ahelyett hogy ujjal mutogatunk másokra, hogy ők milyen hülyék, és ez feljogosít minket a taplóságra. segítek: kurvára nem. Lehet hogy tolvaj csaló politikusaink vannak, de akkor mi kezdjül el, mi járjunk elő jó példával, higyjétek el, ragadós!
de, ha az álatalad leírt módon élek, akkor mikor várhatnám már el, hogy megkapjam azokat a dolgokat, amiket elvárna a szintén példásan, pontjaid szerint élők???
áhh, ez egy bullshit! vagy qrva naív vagy, ettől csak birka leszel, akit még jobban nem fognak észrevenni politikusaink, mert csak várják a sültgalambot (gondolhatják)
és nemezvan? de. amíg nem lesz erre tömeges és hangos igény, addig qrvára nem lesznek lépéskényszerben.
beee!
az a vicc, hogy én vagyok a gáz, mert becsületességre neveltek a szüleim. Érdekes értékrend ez...
A Hős utca környéke (is) gátz, ebben igazad van. A bicikliúton pedig biztos egészséges tekerni, 50 cm-re a teherautóktól :)
Aztán van még a személyes kedvencem, a Könyvesen a villamosremizzel átellenben hirtelen elfogy egy sáv, aztán később lesz megint. Nem tudom, mit nem bírtak ott húsz éve kisajátítani, de az a kis ficak szerintem évente több száz tonnányi plusz porba kerül a városnak.
Ugyanakkor azt is a Mittlerer Ringen láttam, hogy egyik éjszaka felmarták a sávokat (mindig ahol épp dolgozott a marógép, onnan átterelték az autókat), következő éjszaka szőnyegeztek, utána meg gondolom jöttek a sávfestők, de azt nem vártam meg :) Szóval nem volt olyan, hogy felszedik, gondolkodnak rajta, kicsit hagyják, hogy jegesedjen, repedjen, aztán szőnyegezik, aztán javítják a csatornafedők körül, stb.
Mondjuk Düsseldorf olyan hely, ahol még a németek is szeretnének élni. Ott élő német ismerősöm Frankfurtba jár dolgozni minden hétfőn, pénteken vissza, de nem adja fel Düsseldorfot.
Mint müncheni lakos kijelentem, hogy ez így nettó hülyeség!
Arcaden Riem, Arcaden Pasing, PEP, OEZ, ezek mind ùn. plázák, hirtelen nem jut több eszembe, mert nem nagyon látogatom oket.
Most épp itt vagyok még 2 hónapig, csak most kezdtem a körül nézést, csak egy Városnéző busz túrán vagyok még túl (midig ezzel kezdem, ha új helyre jövök).
Köszi a tippeket.
- Hogy van ez, hogy ugyanúgy pöfögnek az autók, de itt nincs büdös, a mi fővárosunkban meg van?
Válasz: - Nézz már körbe ember, mit látsz? Fák, bokrok mindenütt, még a két irány között is szinte erdősáv van, szerinted?
Ennyi. Nem pénzkérdés.
Jobb, ma egy veréb...
Még jobb lenne, ha már mondjuk a legközelebbi megyeszékhelyen ott hagyhatnám a kocsit és tiszta, gyors, pontos IC-vel mehetnék Pestre, ahol aztán kultúráltan tömegközlekednék tovább.
Sajnos nekem Pécs a legközelebbi megyeszékhely és ott eszük ágába sincsen a vasútállomás mellé parkolót építeni. Inkább a belváros közepére 400 forint per óráért :(
Aztán ugye az IC is 60-al száguld pár szakaszon... és a BKV-ról meg nem kell mesélni :(((
Hát öreg, ez most kurvára félrement...
Ajánlanám akár a blogomat, de minek. Értő olvasás egyes alá.
meddig vársz? meddig akarsz várni?
ezért jó a birka hasonlat, mert ezzel csak vársz-várunk az idők végezetéig. és épp ezért vagy naív. bocsi, de becsülettel dolgozó, az emberekért tevő városvezetés kéne pl., hogy csináljanak valamit a becsületes pógároknak... ők meg hát ugye úgyvannak, hogy elég feneketlen a saját zsebük, azt általánosítanak, hogy ezek a pórnép mind csaló, stb... loof@szt nekik. hát ezért nem törik magukat. ha közben qrvára becsületesen élsz, ami DÍCSÉRETES, azzal csak a saját lelked seggevilágát törölheted ki sajnos, mert attól még, hogy tételezzük fel, mindazösszes bp-i ilyen lenne, akkor is a vezetőkön múlna..., mert ugye csak csendben várna mindenki...
Ha minden Bp-i így állna hozzá? nemtom mi lenne, de pl nézd meg a németeket, hollandokat, skandinávokat. Ők így állnak hozzá, és azért annyira nem szar arra.
A vezetőket meg te meg én választjuk, csinálj egy becsületes pártot ha gondolod, és változtass a dolgokon. elég gyenge igazolása ez a lopásnak, amit mondassz...
@hungarisztan: értem, hogy mit írtál, és tartom a véleményem. Azért mert az enyém már, miből gondolod, hogy nem értem, amit írtál?
ahogy már mindketten írtuk, tehát aki megtesz mindent!, mert misem szemetelünk, de adózunk rendesen, én spec a bkv-t nem használom (bringa és autó) és volt, hogy szemetelőre is rászóltam... nos, meddig várjunk! mert mi qrvára elvárnánk azt, amire állandóan hivatkozik mindenki a nyugati zenre.
mikor lesz a minden? mennyinek kell hasonlóan cselekednie? mert hát ugye ne akard aszondani, hogy müntyenben 100% nem szemetel, lóg, ecetrá!?
el kéne kezedeni, felsőbb szinteken kiszolgálni az eltartó népet... mert nekem például már qrvára elegem van ebből a 20 évnyi egyhelyben topogásból, hacsaknem visszatáncolásból, amin elment az életem eddigi 2/3-ada!!! érted!? ez 15 évvel ezelőtt még elment volna, ha már láttál volna változást, de 20 évvel a módszerváltozás után nem!!!
most már aki megpróbál igenis a köz szabályai szerint élni és tenni a közért, annak ne szúrják a ki a szemét, hogy majd, majd egyszer!!! mert MOST, Most már most kellene qrvára! érted!?
Mint mondtam, a vezetőket mi választjuk meg, illetve leginkább a birka nép, aki megszokta már, hogy csak 2 (vagy több) rossz közül kell a kisebbet választani.
Miért, szerinted mi lenne a megoldás? Mert ha mondassz okosat, és tudok benne segíteni, akkor azt fogom tenni, de sajnos amit én megoldásnak látok, az az emberek, a körülöttünk élők megváltoztatása, ami biza elég kemény dió. Ha ez emberekben felkeltenénk a vágyat a változásra, akkor a politikusoknak is muszáj lenne változniuk, különben el lennének zavarva, de egyelőre nem ez a helyzet. Jelenleg el vannak kényelmesedve, és a minimum munkával kiszedhetik a maximális profitot, és senki nem szól rájuk, sőt 4 évente újra meg újra inkompetens vezetőket választunk meg.
Ezen felül nulla konszenzus-készség jellemző jelenleg e kis ország lakóira, így ha valaki változtatni akar, még a változás hívei is 42 csoportra oszlanak, így marad a punnyadt semmi, ami már 20 éve megy. Pedig nem csak pénz kérdés (illetve nem hatalmas összegek kérdése) az, hogy betartassák a törvényt, ne legyen szemetes, húgyszagú, lerohadt a város sok része, pusztán akarat kérdése volna sok minden...
sajnos. választani meg csak abból lehet, ami van... és, ha egyik sem jó...
1990-ben még lehettünk euforikus állapotban, hogy talán majd az "új" párt, az SZDSZ megoldja a problémákat a fővárosban. 1994-ben már látszódott repedezni ez a remény, de aztán még 16 évig megválasztották őt a polgárok!!
Miközben a budapestiek akkor is, ma is pl. föl vannak háborodva, hogy minden tiszta graffiti, ő azzal érvelt, hogy el kell fogadni ezt a modern művészetet. Miközben az emberek azon mérgelődnek, hogy mindenhol csövesekbe botlik az ember, ő azzal érvelt, hogy nem tehetnek róla, éljünk velük együtt. Amikor a BKV tarthatatlan állapotáról mérgelődnek az emberek, akkor az volt a válasz, hogy jön majd a 4-es metró és akkor egész Budapest közlekedése mennyit javul majd.
Azok, akik ezek után még 2006-ban is megválasztották, azok ilyen fővárost érdemelnek, mint most Budapest.
Éltem Münchenben, ott is vannak zűrös alakok, de ennek a tizedéért a németek messzi földre kergették volna a "polgármestert".
Először is gratulálok a ragyogó bloghoz, és elnézést kérek, hogy első (ha jól tudom, ez az első...) hozzászólásomban kritikával élek.
Ehhez a mondathoz szólnék hozzá: "várják a münchenieket és az évi ötmillió turistát (Budapesten kétmillió turista fordul meg egy évben)."
Úgy érzem, hogy ugyanabba a csapdába estél, mint ez a blog bejegyzés:
varosban.blog.hu/2011/03/18/melyik_a_menobb_praga_vagy_budapest
"Hát sajnos ez most a helyzet: hozzánk 2,2 millió turista jön évente, hozzájuk húszmillió."
Ha jól értelmezem a számokat, akkor a 2-2,2 millió budapesti turista azon emberek száma, akik kereskedelmi vendéglátóhelyen legalább egy éjszakát eltöltenek. Míg a prágai 20 millió, a müncheni 5 millió azoknak a száma, akik megérkeznek a városba, attól függetlenül, hogy oda csak vásárolni vagy nézelődni érkeztek, és már aznap is mennek haza, vagy maradnak több napra.
Budapesten ezen turisták száma, vagyis a bevásárlókkal, átutazóban megállókkal, egynapos városnézőkkel együtt valahol 10-15 millió körül lehet (Prágában 4-4,5 ember tölt egy év alatt legalább egy vendégéjszakát).
Vagyis ebben azért verjük Münchent :-)
van itt lóvé, nem is vándorol keleti módra minden oligarchák zsebébe, csupán annyira idióta módon költjük el, mint egy óvodás a lottónyereményt.
Itt nincs évi 100 milliárd dollár erre, és ahogy állunk, nem is lesz. És ha lesz, akkor sem az első 3 probléma egyike az, hogy a Dunához le tudjak menni gyalog, ugyanis attól, hogy szép terasz és lépcső vezet le, még szennyvíz folyik a mederben.
Úthálózat, közösségi közlekedési hálózat, tisztességes árazás, tisztességes adók. Minőségi útépítés, és létező városrendezési koncepciók.
Ameddig az a dilemma, hogy a szoci haverok építenek Szabadság-hidat, vagy a jobbos haverok építenek Zeppelint a belvárosba, addig álságos dolognak tartom azt, hogy egy müncheni összehasonlításban gondolkodjunk.
És bocsássa meg a világ a kritikus hozzáállásomat, nagyon örülök a felújított márc 15. térnek, de ameddig a 4-es metró miatt 5 éve nem lehet közlekedni a Keletinél, lezárva áll a Thököly út, ameddig a Hungária körút egy minősíthetetlen szemét, ameddig az M0 nincs készen a 11-es út és az M7 között, ameddig a belvárosban sem közlekedni, sem parkolni nem lehet, ameddig alapvető közlekedési anomáliákkal találkozom minden nap, addig ne egy tabán mellett épülő újabb kis parkocskának kelljen már tapsolni.